Naslovna Vesti Internet of Things Da li je umreženost automobila budućnost?

Da li je umreženost automobila budućnost?

Nekada su ovakvi sistemi predstavljali naučnu fantastiku ali sada sve to postaje realnost i mnogo brže se razvija nego što smo i očekivali. Kompanija Bosch je dala neka predviđanja, za narednih deset godina, koja pokazuju velike prednosti umrežene vožnje i asistencije vozačima. Trenutno na razvoju i testiranju ovih sistema se radi u Nemačkoj, Kini i SAD-u.

 Upotrebom ovog sistema očekuje se da će biti izbegnuto oko 250.000 saobraćajnih nesreća i smanjena emisija CO2 do skoro 400.000 tona. Materijalni troškovi i štete bi mogli da budu manji za 4,3 milijarde evra a očekuje se i 350.000 manje povreda u saobraćajnim nesrećama, što je veoma bitno i od velikog značaja za bezbednost u saobraćaju. A vozačima će omogućiti više sati za druge aktivnosti tokom vožnje, koja sad postaje bezbedna.

 Neke od pogodnosti primene umeženog sistema sa automobilima su:

  • Obaveštenje o zastojima na putu
  • Upozorenje o nastaloj nesreći iza sledeće krivine(nepregledne)
  • Pronalazak slobodnog parkinga
  • Samostalno parkiranje

 U današnje vreme sve ovo je svakodnevni život za volanom, koji donosi velike mogućnosti da se dogodi nešto nepredviđeno. Ali za manje od deset godina, postojaće potpuno nove mogućnosti: potpuno autonomna vožnja obezbediće opušteno putovanje auto-putem, automobili ispred nas poslaće upozorenja na vreme o usporavanju saobraćaja, kako bi naše vozilo smanjilo brzinu pre neko što dođe do opasne situacije. A na kraju putovanja naš navigacioni uređaj vodiće nas direktno do slobodnog prostora za parking, a možda će i naš automobil čak sam naći svoj put kroz garažu.

 Integracija automobila u internet je istraživanje pod nazovom „Efekat umreženog automobila u 2025. godini”, koje su uradili Bosch i kompanija Prognos u SAD-u, Nemačkoj i većim gradovima Kine.

Sistemi asistencije i bezbednosti

 Elektronski program stabilnosti (ESP) će biti do 2025. godine dostupan u više od 90% vozila u tri države, u kojima se vrše istraživanja, što se tiče automatskih sistema iznenadog kočenja i asistencije pri kretanju na putu (svojoj traci) očekuje se da bude instalirano u više od 40% automobila, takođe obuhvaćenih istraživanjem.

 Ugrađeni senzori u ESP sistemu moći će da prijave delove zaleđenog puta koji dolazi, kamere će prikupljati podatke o ograničenju brzine, magli i drugim vremenskim uslovima, pomoć pri parkiranju i  slati upozorenja vozaču  o nalaženju u pogrešnoj traci.

 Na sve ovo treba sačekati još nekoliko godina ali definitivno da će bezbednost biti na većem nivou što je i najbitnijnije.

https://www.youtube.com/watch?v=BVoRKI79I4A

NEMA KOMENTARA

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Exit mobile version