Trup sadrži fleksibilan i kompaktan EcoProp hibridni sistem koji obezbeđuje efikasnost i ekološki kompatibilan rad i u dizel režimu kao i elektro režimu.Hibridni pogonski sistem je ekonomičan u svim operativnim profilima. Dizel motor se koristi za pokretanje broda. Višak energije može koristiti generator za snabdevanje broda električnom energijom. Brod se trenutno testira na reci Elbi.
Hibridni EcoProp pogonski sistem Explorer-a zasnovan je na ELFA pogonskom sistemu koji je prvobitno razvijen za autobuse. Srce sistema predstavlja električna mašina koja može poslužiti i kao motor i kao generator. Kada dizel motor pokrene brod, on tada takođe i energijom snabdeva generator. Ako bude izabrana električna operacija, tada elektromotor pokreće propeler. U ovom režimu, brod može postići samo tredinu svoje najviše brzine od 17 čvorova (oko 31 km/h).
Mogućnost broda za dužim putovanjima isključivo na električnu energiju je važna iz više razloga, između ostalog zbog toga što centralni plovak sadrži jedan dizel motor. Međutim, neke aplikacije zahtevaju dodatni pogonski sistem na brodu iz bezbednosnih razloga. Za Explorer, tu ulogu vrši električni motor. ELFA hibridni sistemi pokredu mnoge savremene autobuse u gradovima širom sveta, kao npr. London, Minhen i Hanoj. Kompanija Siemens je prilagodila komponente posebnim uslovima koji važe za pučinu, kako bi ovaj sistem bio adekvatan za pomorsku upotrebu.