Kompanija Volkswagen započinje sopstvenu proizvodnju baterija za električne automobile, gde će se sam početak proizvodnje odvijati u Salzgitter-u,  gde planiraju da izgrade fabriku sa kompanijom NorthVolt. U narednih 10 godina, VW planira da proizvede oko 22 miliona električnih vozila i 70 različitih modela. Ovim električnim automobilima će za redovnu upotrebu biti neophodna neverovatna količina baterijskih ćelija za rad. Godišnje potrebe Volkswagen-a u Evropi samo od 2025. godine prelaze 150 GW/h, a slični zahtevi se očekuju i u Aziji.

 Ovaj nemački gigant u proizvodnji automobila već sada sklapa ugovore sa postojećim proizvođačima baterija kao što su LG, Samsung i CATL. Međutim, ipak teže ka sopstvenoj proizvodnji. Prethodno su najavili saradnju sa švedskom kompanijom NorthVolt, koja je dobila investicije od nekoliko kompanija, uključujući i Volkswagen, kako bi izgradili veliku fabriku za proizvodnju baterija u Švedskoj. Volkswagen-ova investicija je takođe dodala mogućnost da zajedno sa NorthVolt-om 50/50 izgrade još jednu fabriku za proizvodnju baterija za snabdevanje proizvođača automobila, koju su finalizovali pre samo nekoliko nedelja.

 Nemački proizvođač automobila najavio je da su započeli proizvodnju na ”maloseriskoj pilot-liniji” u Salzgitteru. Oko 300 stručnjaka uključeno je u razvoj i testiranje inovativnih proizvodnih tehnologija za proizvodnju litijum-jonskih baterija. Početna ulaganja Volkswagen-a dostižu blizu 100 miliona evra za ovaj projekat.

 Dr Stefan Sommer, član upravnog odbora Volkswagen-a, zadužen za nabavku, izjavio je da spajanje razvoja, tesitranja i pilot proizvodnje baterijskih ćelija u Salzgitteru označava dalju prekretnicu u Volkswagen grupi. Osiguravaju napredak u sopstvenim aktivnostima kako bi dodatno unapredili razvoj baterijskih ćelija kao ključnih komponenti u elektrifikaciji, razvili nove standarde i ubrzo prešli na serijsku proizvodnju.

 Frank Blome, šef centra u Salzgitteru dodaje da je puštanje u pogon pilot-linije važan korak na putu ka izgradnji gigantske fabrike u Salzgitteru. Stečeno iskustvo takođeće doprineti razvoju celog lanca vrednosti litijum-jonskih baterija – od početnih materijala, proizvodnje pa do reciklaže. Izraz ”Giga-fabrik” prvi je upotrebila kompanija Tesla kada su u Nevadi najavili otvaranje fabrike ”Gigafactory 1”. Odnosi se na fabriku koja može da proizvodi baterijske ćelije od gigavat-sati. Što se i očekuje u fabrici u Slazgitteru.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.