Švedska kompanija IKEA ima savršenu priliku da zakorači u velikom stilu na tržište pametnih kuća. Pametne roletne koje su nedavno izbacili na tržište mogu značiti jedan ambiciozan i lep početak 2019. godine za jednu kompaniju koja se bavi maloprodajom nameštaja poput ove.

 Sama činjenica da je IKEA donela odluku da napravi iskorak u ovom smeru i poveže svoje proizvode sa pametnim uređajima, je zanimljivija od samih pametnih roletni. Sada je sasvim jasno, da su oduvek imali planove u ovom smeru, koji dosežu daleko dalje od pametnih sijalica i wireless punjivih lampi. Pred sobom imaju ozbiljnu priliku da postanu lideri na ovom tržištu, obzirom na razvijen brend, široku lepezu proizvoda, odlično izgrađen sistem online prodaje. Glavna prednost ove kompanije kao potencijalne sile u rastućoj industriji pametnih kuća, jeste snaga partnerstava koje ima sa tehnološkim kompanijama poput Xiaomi, Apple, Sonos… pravo je pitanje, koliko će cela priča biti agresivna?

 Svi dosadašnji pametni uređaji rade uz tri glavna vituelna asistenta a to su: Amazon Alexa, Google Assistant i Apple HomeKit. ”Ideja jeste prošiti asortiman, tako da pokriva sve potrebe pametne kuće, uključujući kuhinjske gedžete, kućnu zabavu pa čak i priobor za baštu.” – izjavila je Lena Engman, jedna od glavnih zaposlenih na ovom projektu.

 Njihovo partnerstvo sa kompanijom Xiaomi, objavljeno u decembru 2018. godine, moglo bi biti posebno važno za širenje prodajne mreže svojih proizvoda u Aziji. Sledeći korak koji možemo očekivati od Ikee u 2019. godini jeste puštanje u prodaju Symfonisk pametnog zvučnika, koji kreiraju u saradnji sa Sonosom, u sklopu dugogodišnjeg Future Home Sound projekta. Zvučnik je pažljivo dizajniran kako bi se uklopio sa različitim komadima IKEA nameštaja. U najavi postoji još nekoliko partnerskih odnosa, uključujući FREKVENS seriju zvučnika sa Teenage Engineering, ali izgleda da će Ikein najvažniji partner u Silicijskoj dolini ipak biti Apple. IKEA je HomeKit učinila svojim prioritetom kada je kompatibilnost u pitanju, a izgleda da postoje velike šanse da upravo ova kompanija izgradi pametnu kuću Apple za Cupertino.

 Još tokom 2018. godine, istraživanja kompanije CSS Insight su predvidela da će prodavnice nameštaja vremenom prerasti u prodavnice za digitalne kućne uređaje. Ljudi nisu u potpunosti upućeni i imaju slabo razvijenu svest o tome šta zapravo predstavlja pametna kuća, pa im je najlakše da to ”stave u isti koš” sa prodavnicama inovativnog, modernog i zanimljivog nameštaja na koje su navikli. IKEA je pozicionirana kao ključni faktor u prostoru pametnih kuća. Predstavlja maloprodajni moderni lanac koji prati i diktira trendove, za mlađe, tehnološki osveštene i finansijski stabilne potrošače, koji su ciljna publika za usvajanje onoga što pametna kuća predstavlja.

 IKEA, kao brend, uvek ide u korak sa inovacijama i tehnologijom. Njihova aplikacija, na Google Play Store dostigla je 2,2 miliona preuzimanja do kraja 2018. godine i prosečnu ocenu korisnika od 4,7/5 zvezdica, što nije česta pojava za brendove koji se bave maloprodajom nameštaja, koji se ne najčešće ne okreću ovakvim podvizima.

 Potrebno je da nastave da usavršavaju povezanost sa tehnologijom pametnih kuća i njihovim dosadašnjim proizvodima, kako bi se osigurao kvalitet a korisnično iskustvo podiglo na nivo onoga što postojeći kupci očekuju od njihovog nameštaja i kućnog pribora.

 Imaju sve predispozicije za uspeh, proizvode, iskustvo u trgovini, poverenje. Kao rezultat toga, mogli bi da oblikuju u budućnosti značaj pametnih kuća za milione ljudi.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.