darpa_logo_naslovna_automatika.rs.gif

darpa_logo_naslovna_automatika.rs.gif

Defense Advanced Reserch Projects Agency (DARPA)  dodelio je 17-o mesečni, 988.000 $ vredan ugovor Carnegie Mellon institutu za robotiku za razvoj samostalnog letećeg sistema za Transformer (TX) program koji istražuje praktičnost vojnog zemljišnog vozila  koje se može transformisati u vazdušno vozilo za  uzletanje i sletanje.

 

  TX vozilo predviđeno od strane DARPA bi bilo u stanju da prevozi četiri osobe i 1000kg tereta do 250 nautičkih milja, bilo kopnom ili vazduhom. Njegova poboljšana mobilnost bi povećala verovatnost preživljavanja čineći pokrete manje predvidljivim, i vozilo bi bilo pogodno za razne zadatake, kao što su izviđanja, popunjavanje zaliha  i medicinska evakuacija.

TX je sve  u vezi sa fleksibilnošću pokreta i ključ za taj koncept je ideja  da vozilom može da upravlja  vojnik bez obuke pilota“ rekao je Sanjiv Sing, CMU istračivački profesor robotike. „U praktičnom smislu, to znači da vozilo mora da bude u stanju da samostalno leti, ili da leti samo sa minimalnim unosom od operatera. A to znači da vozilo mora da bude stalno svesno svog okruženja i da bude u stanju da automatski reaguje kao odgovor na ono što vidi.“
Carnegie Mellon ima dugu istoriju vođstva u autonomnoj navigaciji. To uključuje samoupravljajući SUV-i zvani BOSS, koji je obezdbedio ulazak u DARPA-nove Urban Challenge robotske putne trke 2007.god i DepthX, autonomnu NASA podmornicu koja je istraživala najdublje svetske ponore, takođe 2007.god. Singh primenjuje iskustvo u robotsku percepciju i planira da pokaže potpuno autonomni helihopter koji leti između žica, drveća i zgrada u DARPA-novom organskom vazdušnom vozilu drugog programa (Organic Air Vehicle II (OAV2))  i radeći sa Piasecki vazduhoplostvom ranije ove god, pokazali su da helihopter u potpunoj veličini može da izbegne prepreke niske nadmorske visine, izabere lokaciju za sletanje i prizemlji se, bez ljudskih unosa.
Carnegie Mellon je jedan od šest izvođača koje je DARPA  izabrao za TX program. Fokus CMU programa će se zasnivati na aktuelnim situacijama, izbegavanju sudara i intuitivnoj kontroli. Honeywell Laboratorija koja je radila sa Carnegie Mellon u realizaciji OAV2 programa, je podizvođač za Carnegie Mellon i radiće na pitanjima ljudskog faktora u vezi sa programom.
AAI Corp. i Lockheed Martin Co. su odabrani od strane DARPA za razvoj celokupnog dizajna koncepcije za transformaciju vozila  tokom prve faze TX programa. Pratt & Whitney Rocketdyne, koji razvija tehnologiju motora, i Carnegie Mellon su izabrani kao dobavljači „tehnologije kritičnog omogućavanja“.
 

 

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.