Apcoa, Bosch i Mercedes-Benz rade na pružanju prve komercijalne automatizovane usluge parkiranja vozila na svetu na Level 4.

  1. U budućnosti će naredba sa pametnog telefona reći automobilima gde da se parkiraju u parking garaži P6 aerodroma Stutgart.
  2. Nova Mercedes-Benz S-klasa opremljena je tehnologijom koja omogućava visoko automatizovano parkiranje bez vozača (SAE-Level 4*).
  3. Za AVP, Bosch prvi put koristi infrastrukturu zasnovanu na kameri za otkrivanje linija i prepreka.
  4. Parking garaža Apcoa testira funkcije barijera i plaćanja kao osnovu za automatizovano parkiranje vozila, omogućeno njegovom mobilnom digitalnom platformom APCOA FLOW.

 Bosch, Mercedes-Benz i Apcoa žele da u budućnosti uvedu visoko automatizovano parkiranje na aerodromu u Stutgartu bez vozača. U tom cilju, sistem automatskog parkiranja vozila (AVP) koji su zajedno razvili Bosch i Mercedes-Benz treba da bude spreman za komercijalni rad.

 Nova Mercedes-Benz S-klasa već je opremljena i o njoj se već može pričati kao prvom svetskom serijskom vozilu koje poseduje tehnologiju potrebnu za budući AVP. Kao opciju, kupci mogu kupiti odgovarajuću predinstalaciju za ono što kompanija naziva INTELLIGENT PARK PILOT, što čini S-klasu sposobnom da primi naredbu pametnog telefona da se odveze na rezervisano parking mesto. „Sa novom S-klasom nije luksuz samo vožnja, već i parkiranje“, kaže dr Michael Hafner, šef automatizovane vožnje u Mercedes-Benz AG. Parking garaža P6 na aerodromu u Stutgartu služiće kao pilot planirane komercijalne automatizovane usluge parkiranja. Ovde će kompanije testirati kako tehnologija na računaru vozila S-klase komunicira sa inteligentnom Bosch infrastrukturom i APCOA FLOW, digitalnom platformom koju obezbeđuje Apcoa. Ova platforma čini čitav proces parkiranja bez karata i bez gotovine.

 „Apcoa, Bosch, Mercedes-Benz i aerodrom u Stutgartu žele da rade zajedno kako bi parkiranje postalo potpuno automatsko“, kaže Christoph Hartung, član izvršnog rukovodstva kompanije Connected Mobiliti Solutions u Boschu. U garaži na aerodromu trenutno su u toku pripreme za započinjanje pilot testiranja planirane automatske usluge parkiranja vozila. Cilj ovog pokušaja sa novim vozilima S-klase na aerodromu u Stutgartu je osigurati da interakcije između vozila, infrastrukturne tehnologije i operatera parkirne garaže teku nesmetano i da budu optimizovane za kupca.

 U julu 2019. godine Bosch i Mercedes-Benz dobili su prvu specijalnu dozvolu na svetu za upravljanje AVP-om za odabrana vozila E-klase bez bezbednosnog vozača za mešoviti saobraćaj u garaži u Mercedes-Benz muzeju u Stutgartu. Opremljen odgovarajućom predinstalacijom za INTELLIGENT PARK PILOT, nova Mercedes-Benz S-klasa sada je prvo serijsko vozilo koje poseduje AVP tehnologiju, koja mu omogućava parkiranje bez vozača. Međutim, ovo je uslovljeno budućom dostupnošću parkirnih garaža sa odgovarajućom infrastrukturom, kao i nacionalnim zakonodavcima koji AVP-u daju zeleno svetlo. Ovo čini Mercedes-Benz S-klasu prvim vozilom na svetu koje ima predinstalaciju za funkciju automatizovane vožnje SAE Level 4, drugi najviši nivo automatizacije.

 Da bi se olakšala ova nova funkcija parkiranja, prostrano mesto za odlaganje i preuzimanje vozila biće postavljeno odmah iza ulaza u P6 parking garažu, pružajući AVP korisnicima pogodno mesto za napuštanje vozila. Dok se udobno probijaju do terminala i prijavljuju, njihova S-klasa parkiraće se u garaži vođena informacijama iz infrastrukturne tehnologije. Drugim rečima, korisnici više ne moraju da brinu o manevrisanju iz automobila kada se prostor koji su konačno pronašli pokaže da je preuzak.

 „Automatizovano parkiranje automobila poboljšava udobnost i udobnost naših putnika i štedi im vreme, posebno kada su u žurbi i samo žele brzo da ostave automobil na aerodromu“, kaže Valter Schoefer, portparol uprave kompanije Flughafen Stuttgart GmbH. Za fazu ispitivanja koja treba da počne, P6 će u početku imati dva prostora na raspolaganju za samoparkiranje vozila. Više prostora će biti dodato kada parkiranje bez vozača postane standardno kako je planirano u budućnosti i kako se povećava potražnja.

Inteligentna infrastruktura i digitalne platforme

 Pilot garaža na aerodromu u Stutgartu biće premijera za nove Bosch video kamere koje mogu da identifikuju upražnjena mesta za parkiranje, nadgledaju prolaz za vožnju i okolinu i otkrivaju prepreke ili ljude u prolazu. Do sada su se u tu svrhu koristili LIDAR senzori. Namenski kontrolni centar u garaži izračunava putanju kojom vozila moraju da pređu da bi došla do raspoloživog prostora. „Naša inteligentna infrastruktura parking garaže čini osnovu za budućnost parkiranja bez vozača“, kaže Hartung. Zahvaljujući informacijama koje pružaju kamere, takođe je moguće da se automobili sami voze oko parking garaže – čak i na uskim rampama. Tehnologija u vozilu informacije od infrastrukture autonomno pretvara u manevre vožnje. Ako kamere na primer otkriju neočekivanu prepreku, vozilo sigurno vrši zaustavljanje u nuždi.

 APCOA FLOW, digitalna platforma Apcoa garaže, takođe će igrati ključnu ulogu u parkiranju bez vozača na aerodromu u Stuttgartu. Vozači već koriste platformu kako bi olakšali teret parkiranja. To se kreće od rezervisanja parking mesta, do beskontaktnog ulaska u garažu i do potpuno automatizovanog plaćanja, fakturisanja i beskontaktnog izlaska. Sistem prepoznaje korisničko vozilo i prepreke se automatski otvaraju, čineći kartu i putovanje do automata suvišnim. „Želimo da budemo prvi operater parkir garaže koji u potpunosti podržava i omogućava automatizovane usluge parkiranja zasnovane na AVP tehnologiji u jednoj od naših parkirnih garaža“, kaže Frank van der Sant, glavni komercijalni direktor kompanije Apcoa Parking Holdings GmbH.

*SAE-Level 4: Automobil može autonomno da rešava sve saobraćajne situacije pod određenim uslovima (npr. na odabranim putevima, ne u svim vrstama vremena). Nije potreban vozač.

 

 

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.