Nekada su ovakvi sistemi predstavljali naučnu fantastiku ali sada sve to postaje realnost i mnogo brže se razvija nego što smo i očekivali. Kompanija Bosch je dala neka predviđanja, za narednih deset godina, koja pokazuju velike prednosti umrežene vožnje i asistencije vozačima. Trenutno na razvoju i testiranju ovih sistema se radi u Nemačkoj, Kini i SAD-u.

 Upotrebom ovog sistema očekuje se da će biti izbegnuto oko 250.000 saobraćajnih nesreća i smanjena emisija CO2 do skoro 400.000 tona. Materijalni troškovi i štete bi mogli da budu manji za 4,3 milijarde evra a očekuje se i 350.000 manje povreda u saobraćajnim nesrećama, što je veoma bitno i od velikog značaja za bezbednost u saobraćaju. A vozačima će omogućiti više sati za druge aktivnosti tokom vožnje, koja sad postaje bezbedna.

 Neke od pogodnosti primene umeženog sistema sa automobilima su:

  • Obaveštenje o zastojima na putu
  • Upozorenje o nastaloj nesreći iza sledeće krivine(nepregledne)
  • Pronalazak slobodnog parkinga
  • Samostalno parkiranje

 U današnje vreme sve ovo je svakodnevni život za volanom, koji donosi velike mogućnosti da se dogodi nešto nepredviđeno. Ali za manje od deset godina, postojaće potpuno nove mogućnosti: potpuno autonomna vožnja obezbediće opušteno putovanje auto-putem, automobili ispred nas poslaće upozorenja na vreme o usporavanju saobraćaja, kako bi naše vozilo smanjilo brzinu pre neko što dođe do opasne situacije. A na kraju putovanja naš navigacioni uređaj vodiće nas direktno do slobodnog prostora za parking, a možda će i naš automobil čak sam naći svoj put kroz garažu.

 Integracija automobila u internet je istraživanje pod nazovom „Efekat umreženog automobila u 2025. godini”, koje su uradili Bosch i kompanija Prognos u SAD-u, Nemačkoj i većim gradovima Kine.

Sistemi asistencije i bezbednosti

 Elektronski program stabilnosti (ESP) će biti do 2025. godine dostupan u više od 90% vozila u tri države, u kojima se vrše istraživanja, što se tiče automatskih sistema iznenadog kočenja i asistencije pri kretanju na putu (svojoj traci) očekuje se da bude instalirano u više od 40% automobila, takođe obuhvaćenih istraživanjem.

 Ugrađeni senzori u ESP sistemu moći će da prijave delove zaleđenog puta koji dolazi, kamere će prikupljati podatke o ograničenju brzine, magli i drugim vremenskim uslovima, pomoć pri parkiranju i  slati upozorenja vozaču  o nalaženju u pogrešnoj traci.

 Na sve ovo treba sačekati još nekoliko godina ali definitivno da će bezbednost biti na većem nivou što je i najbitnijnije.

https://www.youtube.com/watch?v=BVoRKI79I4A

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.