Kina je pre par godina napravili pravi BUM kada je kupila najveći švedski brend, Volvo, a sada smo i dalje svedoci neverovatnog širenja kineskog novca u sve vodeće svetske kompanije. Previranja oko kupovine nemačke kompanije KUKA od strane kineskog proizvođača kuhinjskih aparati još uvek su aktuelna, spominje se i cifra od oko 5 milijardi dolara a sad dobijamo vest da je PSA grupa koja proizvodi automobile Pežo i Citroen kupila od General Motors (GM) brendove Opel i Vauxhall.

 Inče, PSA Goup, je već nekoliko godina vlasnik brendova Pežo i Citroen, a svoj uspeh u zadnjih nekoliko godina su upravo postigli ulaskom kineske kompanije i njihovim ulaganjima u modernizaciju i automatizaciji proizvodnje, PSA je sada vlasnik nekoliko evropskih brendova.

 Nemački Opel i engleski Vuaxhall su bili u vlasništvu GM još pre II svetstog rata, skoro 100 godina. A sada ostaje pitanje šta ce biti sa radnicima u fabrikama koje se nalaze u Engleskoj i Nemačkoj, da li će deo proizvodnje biti preseljen u Kinu? S obzirom na poznate nesuglasice Vlada Francuske, Nemačke i Engleske ostaje nam da vidimo kakvi će biti dalji ishodi za radnike.  U Vauxhall fabrici u Lutonu radi 4500 radnika, dok Opel širom Nemačke zapošljava 35000 radnika.

 PSA je dao obećanje da će proizvodnja u Lutonu biti nastaljena do 2021.godine, do kraja ugovora koji postoji a o narednim koracima biće vođeni pregovori narednih godina jer se sigurno očekuje od novih vlanisnika da se smanje troškovi, revidiraju radna mesta kao i procene isplativosti pojednih fabrika. Jer već 16-tu godinu zaredom Opel posluje sa gubitkom. Možemo očikivati da deo proizvodnje bude preseljen u Kinu, pre svega zbog jeftine radne snage ili i širenja na azijsko tržšte.

 Što se tiče GM možemo konstatovati da oni polako napuštaju evropsko tržište. Već su prodali brendove Jaguar i Land Rover kompaniji TATA, koja je postala 100%-ti vlasnik a sada i druge evropske brendove. Inače prodaja Ford-a u Evropi polako opada, jedino sa čime su prisutni većim delom je Korveta. Ali GM poseduje 7% vlasništva kineske kompanije PSA, pa će ipak na neki način biti prisutan.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.