train-siemens-germany

train-siemens-germanySyntegra, koncept za vozove, ovih dana uspešno završava seriju testiranja potpuno novih teretnih vagona za železnička vozila koji će biti deo podzemnog voza minhenskog metroa. Sistem, koji je do sada funkcionisao bez ikakvih problema, kombinuje vožnju, teretne vagone i komponente kočenja u cilju stvaranja jedinstvenog sveobuhvatnog uređaja kompaktnog dizajna, koji je efikasniji u odnosu na konvencionalne početke teretnih vagona. Ima manju težinu što znači da koristi i manje energije. Sistem teretnih vagona jedan je od Siemens-ovih ekoloških proizvoda, a prošle godine grupa je objavila da prihodi zajedno sa njihovim Ekološkim Portfolijom ukupno iznose 17 milijardi evra.

Syntegra označava generacijsku promenu sistema železničke tehnologije. Inženjeri grupacije Siemens Mobility zamenili su složeni mehanički vučni pogon,  najčešće korišćen, sa direktnim pogonskim sistemom, koji je prvi takve vrste. Ovaj pogonski sistem je bez menjača, što ga čini manje podložnim habanju i kvarenju, a takođe i manje bučnim. Syntegra teretni vagoni su oko 30 procenata lakši u odnosu na konvencionalne podzemne vagone i troše oko 20 procenata manje struje, što dovodi do zaključka da je stvarna količina ušteđene energije po vozu otprilike ekvivalentna godišnjoj količini energije koja je potrebna za 100 domaćinstava. Sistem na ovaj način pomaže daljem razvijanju ekološkog balansa železničkih sistema, i  približno je devet puta bolji u odnosu na onaj koji se koristi za automobile, uzimajući u obzir prosečno korišćenje kapaciteta vozova.

train,ecological,germanyKonvencionalni železnički sistemi koriste motore sa visokim rpms-om, tako da je potrebna menjačka kutija radi prebacivanja ove energije na točkove sa manjom brzinom, a gubici koji nastaju prilikom trenja menjačke kutije rezultuju povećavanje potrošnje energije i habanje. Današnji klimatizovani asinhroni motori takođe sadrže mnoge gumene delove, kao i komponente koje se upotrebljavaju za kotrljajuća ležišta, tako da se moraju redovno servisirati, ali sa Syntegrom takva vrsta održavanja je mnogo ređa, što dovodi do dodatnog smanjenja troškova. Pored dva kotrljajuća ležišta, koji istovremeno služe kao ležišta za točkove, motor ne sadrži nijedan deo podložan habanju, a sve to štedi energiju i produžava radni vek motora. Način na koji je konstruisan električni motor uključuje permanentne magnete koji mu takođe omogućavaju da funkcioniše kao sigurna i pouzdana pomoćna kočnica. Probni voz u Minhenu je niz od dva vozila, odnosno, u pitanju je jedno vozilo koje zapravo sadrži dva Syntegra vagona. Specijalni merni uređaji nadgledaju sve detalje vezane za rukovanje probnim vozilom, a rezultate zajedno analiziraju Siemens i minhensko gradsko saobraćajno preduzeće SWM/MVG. Siemens predviđa da bi Syntegra mogla da krene sa serijskom proizvodnjom za dve godine.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.