Nakon pobede Donalda Trumpa na predsedničkim izborima, mnogi ljudi koji rade u sferama klimatskih promena i obnovljivih izvora energije počeli su da strahuju, s razlogom. Postavljala su se pitanja, šta će se desiti sa finansiranjima za istraživanje klimatskih promena, sa revolucijom zelene energije…

 U većini sfera, Trump se pokazao gorim, nego što smo mogli zamisliti, ali za jednu oblast ipak ima nade, a to je korporativna kupovina obnovljivih izvora energije. Ispostavilo se da postoje faktori na koje čak ni sam Trump ne može da utiče, koji navode sve više velikih korporacija da izaberu obnovljive izvore energije pri svom poslovanju.

 O tome koliko su obnovljivi izvori energije zaista nezaustavljivi, potvrdili su i nedavni rezultati ankete koju su sprovele Apex Clean Energy i GreenBiz Group. Anketirali su korporacije da odrede svoje buduće planove o instalaciji i usvajanju obnovljivih izvora energije. Želeli su da znaju da li su se ovi planovi promenili u poslednjih nekoliko godina i šta je motivisalo njihove odluke da implementiraju strategije obnovljive energije.

 Anketirane su 153 velike korporacije, kako javne tako i privatne, čiji su ukupni prihodi bili veći od 250 miliona dolara. Među ovim kompanijama, čak 84% njih aktivno nastavlja ili razmišlja o kupovini obnovljivih izvora energije u narednih 5–10 godina.

 Velik deo ankete bio je baziran na pitanja o tome, šta je konkretno motivisalo kompanije da donesu odluku o kupovini obnovljivih izvora energije. A 65% njih je reklo da je cena energije vodeći kriterijum. Dakle, kompanije žele da naprave ispravnu stvar, žele da učine planetu ”zdravijo” – ali suština je da žele da poboljšaju lični imidž. Sa druge strane, ekonomski faktori igraju veliku ulogu. Ispostavlja se da kompanije žele diversifikovani portfolio energije (izvore energije i geografija). Korišćenjem energije iz obnovljivih izvora može biti dobra ”zaštita” od rastućih i varijabilnih troškova fosilnih goriva.

 Kompanije koje žele da kupe obnovljive izvore energije samo traže najlakši način da smanje svoje troškove. One kreiraju strateška ulaganja za diverzifikaciju svog energetskog portfolia i obezbeđuju dugoročnu održivost.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.