U potrazi za nižim troškovima i brzim vremenima izgradnje, Hyundai Heavy Industries Co. i Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. se bave automatizacijom za izgradnju kritičnih delova njihovih velikih, teretnih,kontejnerskihm brodova od kojih se neki protežu do dužine 400 metara.

 Povećanje produktivnosti je kritično za misiju u industriji kojoj je potrebno oko 200 ljudi za izgradnju jednog ovakvog plovila i suočavanje sa jakim pritiscima na cene. Oštar pad nafte od druge polovine 2014. godine, kada je barel nafte iznosio više od 100 dolara u poređenju sa preko 60 dolara sada, pogodio je sve proizvođače brodove, prisiljavajući ih da zatvore na hiljade radnih mesta i zatvore neke dokove. Što se tiče cene teretnih brodova i one su pale za skoro 10 posto u posljednje tri godine.

Industrijksi roboti u brodogradnji

 Kompanija Hyundai Heavy koristi lake industrijske robote od 670 kilograma, projektovane za montazu na plafon, u aplikacijama za savijanje i zavarivanje čeličnih ploča za prednji i zadnji deo plovila.

 Ovo je svakako samo početak upotrebe robota u ovoj industriji. Mnoga brodogradilišta planiraju da uposle robote na ovim ali i drugim poslovima, i njihov porast bi trebao da se očekuje već krajem godine.

 Jedno od takvih je i brodogradiliste iz Ulsana, južnokorejskog grada. Pored skraćivanja procesa varenja, ono što se svakako dobija je i mnogo bolji kvalitet. Vreme varanje se može smanjiti za dve trećine, a to dovodi i do smanjenja broja kvalifikovanih radnika i godišnje mogli da uštede skoro 10 miliona dolara.

 Dok druga kompanija, Hyundai Heavy, planira da izgradi potpuno automatizovanu fabriku, koja takođe koristi robotska rešenja, da bi ove čelične delove dostavila svojim dvema pridruženim brodogradilištima, gde bi se nastavila dalja izgradnja brodova, Hyundai Mipo Dockyard Co. i Hyundai Samho Heavy Industries Co.

 Pored zavarivanja razmišlja se u pravcu da se roboti koriste iz finalne radove, kao što je  bojenje i postavlanje zaštite (zaptivki).

 U kompaniji Daewoo Shipbuilding, koristi se robotska ruka od 16 kilograma za zavarivanje čeličnih delova (rezervoara) za tečni prevoz prirodnog gasa, koja će od ove godine isporučiti pet od ovih brodova.

 Sa ovim robotima Daewoo Shipbuilding planira da uštedeti oko 3-4 miliona dolara u troškovima izgradnje brodova. Sada se radi na razivijanju još manjih robota za zavarivanje koji će biti težine oko 14kg.

 Može se zaključiti da je još uvek rano za robotska brodogradilišta, ali se polako radi na tome. Poređenja radi, oko 70 procenata proizvodnje automobila je automatizovano, što podstiče brzinu proizvodnje.

 Moderni kontejnerski brodovi su ogromni i zahtevaju da oko 200 kvalifikovanih radnika izgradi jedan koji može nositi 20.000 standardnih kontejnera, počevši od prvog koraka proizvodnje kada se čelik počne topiti, prema Daewoo Shipbuildingu.

 Ključni izazov automatizacije jeste to što su svi brodovi izgrađeni prema različitim specifikacijama u zavisnosti od kupca, rekao je Oskar Levander, potpredsednik koncepata i inovacija za pomorsko poslovanje kompanije Rolls-Royce Plc. Svaki brodovlasnik ima svoje želje u onome što želi na svom brodu, pa otud i veći izazov sve to automativozati a ne držati se jednog standarda.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here